Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. oktober 2013

Hvilken svamp i Egemose Huse (Næstved)

Jeg fjogede mig i morges med at lægge denne op som Vellugtende sneglehat, som vi også så på turen i går til stedet.

Jeg har ladet den hængende med Torbjørn Borgens bemærkning til billedet: ´Det er ikke Vellugtende Sneglehat Finn - men den ser godt nok også mere spændende ud. Mere info er nødvendigt om udseende herunder om hat og stok er tørre eller klæbrige, og økologi (især er det vigtigt hvilke træarter der var i nærheden, og er materialet gemt?!

Jeg venter spændt!´

Den blev helt klart fundet under Rød-gran voksende op gennem mos, selv om der også var lidt spinkle pil i nærheden. Kan ikke huske om hat og stok var tørre eller klæbrige.

Men Ebbe og jeg tog derhen nu her, og formentlig fik vi den indkredset. Ebbe har det fundne med hjem og vil kigge på det.

Jeg starter tråden med det samme billede, som jeg har lagt op under Vellugtende. Er hastigt på vej ud ad døren for at hente mine skoleunger.

Torbjørn, har du en idé om, hvad det så kan være?

Vh Finn


Foto: Finn Krone

De senest indberettede arter i Naturbasen: