Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. oktober 2013

Hjælp: Houdini Kukkeren(Yd yd den lyd!)

Hej!

Jeg har nu det sidste års tid været generet af en lyd i min lejlighed som ingen indtil videre har kunne identificere. Og når jeg endelig har haft folk på besøg som havde bare den mindste smule forstand på den slags, er lyden ikke tilstede. Nu er jeg igennem en skadedyrs bekæmper blevet henvidst til skov og naturstyrelsen for derefter at bliver henvidst til dette forum - så nu håber jeg på noget hjælp!

Jeg har uploaded en ret dårlig optagelse af lyden og skal nok se om jeg evt. kan få optaget noget der er bedre.

Indtil videre er der dette link:

soundcloud.com...10-fugle-p-taget

Jeg bor på Amager, ikke langt fra Amager Centeret i en lejlighed på 3 sal med beboere over mig og under. Jeg har været rundt i opgangen jeg bor i og opgangen ved siden af vores lejlighed for at høre om der skulle være en beboer med en fugl eller om andre har lagt mærke til samme gennemtrængende lyd. Men tilsyneladende kender ingen til lyden.

De senest indberettede arter i Naturbasen: