Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. juni 2007

stære unge

Hej,

Jeg søger lidt info og hjælp.

Igår eftermiddag fandt jeg en stæreunge der var faldet ud af sin rede. Stæren har bygget sin rede på mit loft i huset og helt oppe i spidsen af taget, ungen her er faldet ca. 10 meter ned og lå og skreg helt vildt. Ved siden af den lå en anden unge der var død. Jeg tog den levende med mig og satte den i en kasse og gik ud og gravede lidt regnorm op til den, som den spiste med stor appetit.

Nu er mit spørgsmål, hvor meget skal sådan en unge have at spise og hvad med væske, skal jeg give den lidt vand med en lille doseringssprøjte?

Den er begyndt at få lidt fjer på vingerne, men er stadig meget ranglet og usikker på benene.. hvor længe går der før den er flyveklar?

Håber meget på lidt hjælp herinde, da jeg ikke har forstand på fugle, men føler jeg er nødt til at hjælpe denne lille stakkels fugle baby.

Mvh Ajo

De senest indberettede arter i Naturbasen: