Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. december 2013

danske-natur.dk har 10 års jubilæum.

Danske-natur.dk har 10 års jubilæum

9 Juli 2013 - 9 Juli 2003

www.danske-natur.dk/index

Jeg kan med stolthed skrive at det nu er 10 år siden jeg startede denne side om sommerfugle. Og uden hjælp fra venner, fotografer og andre naturinteresseret; www.danske-natur.dk/fotografer har denne side ikke kunne blive til.

Danske-natur.dk er et komplet arts-galleri over de danske & svenske dagsommerfugle, og der er også gallerier med sommerfugle fra andre Europæiske lande, samt fra Thailand, Ghana, Nepal, Indien, Bolovia og Peru. Der er også gode råd om fotografering, sider om systematik og morfologi osv.

Jeg har de sidste 2 måneder opdateret siden med masser af info om danske dagsommerfugle samt sommerfugle fra andre europæiske lande, samt nyheder og link til debat fra div. sider som fugleognatur og naturephotos.dk som omhandler danske sommerfugle. Rettet bestemmelsenøgler af div. skandinaviske dagsommerfugle til med nye fotos; www.danske-natur.dk/indexsyv

God jul til jer alle og godt nytår Lars Andersen d. 17 december 2013.

Foto er fra Zoologisk Museum i 1983 hvor jeg ilustrere til "Nordeurops Pyralider" af Eivind Palm.


Foto: Lars Andersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: