Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. januar 2014

Skarv fra det Irske hav

Hej

En af det mere pudsige oplevelser ved at lave havvindmøller i det Irske hav, er at man kan stå og få sig en lille sludder med en topskarv, som jeg tror den her lille (ca. halv størrelse af almindelig skarv) må være. Det er selvfølgelig udsædvanligt, at den kommer flyvende og slår sig ned, ikke på en mølle, men på en med mennesker på. Den virkede ikke træt, syg eller lignende, den sad bare og pudsede fjer og lod sig fotografere fra en halv meters afstand, med en Ipone. jeg fik en del billeder og en lille film af den :)Den blev hos os i flere timer. Det er i øvrigt min erfaring at skarverne er meget glade for havvindmøller som de overnatter på, så vågner de midt i spisekammeret næste dag. Der er også mange mindre trækfugle der får sig et hvil på møllerne og desværre også en del, der er så udmattede, at de ikke kommer derfra igen, så der ligger en del døde småfugle derude.

Mvh Kai


Foto: Ben Jones. Kai Nissen

De senest indberettede arter i Naturbasen: