Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. februar 2014

Løft kikkerten, og kig godt efter Knud !!!

Med lidt Johnny Madsen inspiration vil jeg lige fortælle om min fugletur idag til Furesøens vilde bredder.

Jeg var ude for at se om jeg kunne finde en havørn som var blevet meldt dagen før. Uheldigvis var det blevet forår (næsten...), så der var ikke ret meget is tilbage på Furesøen, kun en smal stribe i Lille Kalv.

Nå, men hvor som intet vover, så over fra Næsset skimmede jeg lige horisonten over Stavnsholt med kikkerten, bare i en naiv tro på at intet uforsøgt...., og hvad hang der så 2 kikkertfelter over horisonten ??

Jo, såmænd en havørn der langsomt kredsede rundt, den var for langt væk til aldersbestemmelse, men udmiddelbart så jeg ingen hvid hale eller lyst hoved.

Det er altså fedt bare lige at kaste sig selv op på en cykel i Holte og cykle ud til Furesøens bredder og så komme hjem med en havørn et par timer senere.

Gå hjem og vug Skåne.

Derudover rummede Lille Kalv et par seværdigheder, 8 Knarænder, en del Pibeænder og en Lille Skallesluger hun.

De senest indberettede arter i Naturbasen: