Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. marts 2014

Søger rådgivning om nyt canon kamera

Jeg har tidligere haft en kameratråd kørende, men dengang gik det desværre i vasken, og jeg fik ikke råd til kamerakøb. Men nu håber jeg meget at jeg i løbet af foråret kan få købt nyt kamera + zoomobjektiv.

Det skal mest være et kamera til naturfotografering og især fuglefotografering, og jeg er stor canon fan, så det skal helst være et canonkamera. Ikke at jeg er helt afvisende over for andet...

Jeg er ret fastlagt på et EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS USM zoomobjektiv. Har jeg ret i, at det er et godt valg?

Men selve kameraet er jeg meget i tvivl om. Jeg tænker at det nok skal være et af disse www.canon.dk...index

Både fordi jeg ikke er vildt erfaren og fordi jeg er helt lost med alle de tekniske detaljer, så det skal ikke være for svært at finde ud af ;)

Prisen er også en faktor, ville gerne holde mig under 5000,- Men måske det bliver svært, og så må jeg jo se hvor jeg ellers kan spare i hverdagen for at få råd til kamera.

Håber på nogle gode råd fra alle jer dygtige fotografer herinde :)

De senest indberettede arter i Naturbasen: