Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. marts 2014

De grønne bør stemme blåt!

En omvendt-dag kan man vel godt klare i ny & næ, men at verden efterhånden er vendt på hovedet hver eneste dag er måske lidt for meget af det gode.

Vi har nu haft en rød regering i 2½ år. Dén var der mange, der havde store forventninger til. Ikke mig. Og jeg fik ret; bortset fra Ida Aukens opblomstring lige inden regeringskrisen har regeringen absolut intet leveret på naturfronten. Intet. Selvfølgelig er klagegebyret til NMKN blevet reduceret igen, men ellers ser vi hverken en styrket naturbeskyttelse eller en øget fokus på natur og biodiversitet. Tværtimod. De rødgrønne føler åbenbart, at de qua deres indbildte førstefødselsret til natursagen ikke behøver at levere noget som helst andet end spin og banaliteter. Imens kan vi så konstatere, at foreninger som Bæredygtigt Landbrug åbenlyst udtaler, at de foretrækker den nuværende regering frem for VKO-flertallet…

Åh nej, hvis de blå kommer til, går det alligevel helt galt, vil folk sige. Nej! For mens de røde har travlt med at udvise økonomisk ansvarlighed og føre blå politik, vil en blå regering (ligesom sidst) lade økonomien sejle og til gengæld gardere sig med en nogenlunde ansvarlig naturpolitik. Med en opposition, der uden at mærke regeringsansvaret tynge pludselig igen har natur som mærkesag!!! Det er omvendtdag – hver dag! Og hvis man tror, at jeg er helt galt afmarcheret, kan man bare smutte ud i kommunerne og iagttage, at det i hvert fald ikke er kommunens politiske farve, der afgør, om der lokalt føres en fornuftig naturpolitik.

Jeg er træt af at blive holdt for nar. Det er faktisk noget af det, der kan gøre mig allermest sur. Så med mindre vi ser et mirakel fra Brosbøl, bliver jeg en særdeles højrøstet agitator for et regeringsskifte. Alene ud fra naturhensyn. Giv mig Karen Ellemann tilbage (men for guds skyld hverken Traktor-T eller H.C. Schmidt!) ;-)


Foto: Denne her vil alle helst glemme!

De senest indberettede arter i Naturbasen: