Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. april 2014

Aurora?

Hej

Så nogle Aurora hanner, måske også hunner. Men jeg spekulere på om det er normalt for dagsommerfugle hanner, at de har et territorium som de afpatruljere, fordi disse Aurora hanner, de satte sig ikke altid på blomsterne, men fløj bare forbi, eller de sad der kun et lille øjeblik, ikke længe nok til at jeg kunne få billeder af dem. Men så lage jeg mærke til at det så ud som om at de ligesom fløj sådan en runde, sådan startede ved A, videre til B, C, D osv. og så tilbage til A igen, så jeg kunne sådan set bare blive stående samme sted hvor der var nogle blomster, og så kom der en han forbi igen. Men nu ved jeg jo ikke om dette er tilfældet, at de gør sådan eller om det er forskellige hanner forskellige steder fra, jeg så 3 hanner på samme tid, men der kunne jo godt have været flere.

Det var ikke som sådan i et åbent terræn, det var ned til en sø, hvor der var træer men også åbne områder, så kunne følge sommerfuglene noget af vejen. Billeder fra d.28.04.14 tæt ved vadehavet.

Hilsen Lene



Foto: Lene Guldberg Lassen

De senest indberettede arter i Naturbasen: