Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. maj 2014

Hvilket kraftigt mønstret møl?

Denne optrådte i min have i Malling d.15.5.2014. Et temmelig "stort" dyr - jeg vil tro, den var 6-7 mm lang. Desværre nåede jeg ikke at få fokuseret ordentligt, da jeg først opdagede den - og da jeg havde fået sneget mig nærmere for at få et sideskud af den, var en lang næse det absolut eneste, jeg fik: den fløj sin vej igen.

Derfor har jeg kun et par næsten helt ens, dårlige billeder af den. Jeg har søgt under Spindemøl, med særlig vægt på slægten Argyresthia, men har ikke fundet noget, der passer - og måske er det heller ikke det rette sted at søge (?).

Jeg har ikke store forhåbninger m.h.t. at få den artsbestemt, da mit materiale er så tyndt og dårligt. Men hvis nogen kan indkredse dens ID for mig, vil jeg være taknemmelig - også selv om det ikke fører til noget, der kan indtastes.

Vh Elisabeth


Foto: Elisabeth Siegel

De senest indberettede arter i Naturbasen: