Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

31. maj 2014

Manglende registrering på ADD 2.0

Hej,

Nu har jeg et par gange oplevet at mine fund IKKE registreres på ADD 2.0. Da Thomas Eske Holm åbenbart ikke ønsker at blive kontaktet via mail, må jeg jo så gøre opmærksom på dette via F&N. Senest er alle mine obs fra den 30/5 ikke blevet registreret. Det drejer sig om Aurora, Almindelig Blåfugl, Skovblåfugl, Stor Bredpande, Grøn Busksommerfugl, Brunlig Perlemorfugl, Okkergul Pletvinge og Okkergul Randøje.

En anden ting vedr. ADD 2.0: Det ville være rart med en mulighed for at kunne søge på obs for en bestemt dato. Lige nu kan man kun søge "seneste obs" og "efter art", så vidt jeg kan se.

Jeg håber at du læser dette Thomas, eller i det mindste bliver gjort opmærksom på situation af en, som står dig nær nok til at være i besiddelse af din mail adresse.

Og så for at være helt på tværs. Der findes så mange mærkelige lokaliteter, når man taster sine fund ind. Hvorfor vil du ikke oprette "Nørholm Eng" som fundssted? Jeg har valget mellem Nørholm Hede, Storelund og Stokkebro og INGEN af disse er relevante.

:-) Hugo


De senest indberettede arter i Naturbasen: