Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. juli 2007

Underlig adfærd ...ringdue

Forleden oplevede jeg noget mærkeligt, ja måske er det noget velkendt, men jeg har i hvert fald ikke set det før:

Jeg sad nede ved en mose og fotograferede guldsmede.....en ret stor mose, hvor meget af overfladen er dækket af store plamager af andemad.

Så pludselig kom en ringdue flyvende ind over mosen...den dykkede og "landede" på den andemadsdækkede vandoverflade ude midt på mosen.

Jeg tænkte lige, at det var vist ikke så godt, da duer mig bekendt ikke er svømmefugle ;-)

Men den kom nu ret hurtigt fri af vandet igen da den havde basket lidt med vingerne...og så steg den op og fløj væk.

Så spørgsmål....hvad lavede duen...og er det almindelig adfærd at en due på den måde dykker ned og lander i vandet?

Desværre blev jeg så overrasket at jeg slet ikke sansede at forsøge at få billeder af optrinnet :-(

mvh Eva

De senest indberettede arter i Naturbasen: