Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. juli 2007

Fiskeørn ??

Kan det passe, at der lever en fiskeørn i vores lille skov ??

I lang tid troede jeg, at det var vores musvåge, men en ven sagde definitivt nej - alt for stor og lys.

Idag så jeg den i kikkerten, og den er godt nok stor og lys - den forsvandt sydøst på, og få minutter efter så jeg to musvåger - og pludselig en musvåge mere - er ungerne allerede flyvefærdig ??

Vi bor ca. 4 km. (fugleflugtslinie ) fra en større sø, hvor der fiskes. Kan den holde til i vores skov ?? Jeg nåede desværre ikke at se om den har ørne-knækket på vingerne (der jo adskiller den fra musvågen).

Vores skov er en mindre fredsskov ca. 300 m. over marken fra vores hus. Der kommer aldrig en sjæl og er tilgroet med gamle og også døde og væltede træer - og derfor også et livligt fugleliv. Musvågerne yngler derovre, og lige nu er krager og råger ved at gå til ro derovre med en frygtelig larm :)

Kan det passe, at en fiskeørn holder til derovre ???

Den ligner altså, men jeg kan næsten ikke tro det :)

M.v.h.

Kirsten


De senest indberettede arter i Naturbasen: