Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. august 2014

Vader med gule ben - og elendige fotos.

Bøjden Nor i eftermiddags. Der var et pænt udvalg af vadere på lokaliteten, men én kunne jeg ikke sætte navn på.

Fuglen blev set på stor afstand, og jeg kunne knapt få skarpt billede i skopet pga afstand og lidt flimmer. Forsøgte med et par foto med mobiltlf gennem skopet.

Som jeg så fuglen:

Større end St.Præst - ses af foto.

Gule, relativt lange ben.

Næb mørkt (sort), lige af beskeden længde og ikke kraftigt.

Pande/forisse, kind under øje, hage, strube og forreste halvdel af halsen hvid/lys. Rest af hoved og hals ensartet lys grå.

Bryst, bug og undergump lys/hvid.

Resten af fuglen forekom ret ensartet grå. De tilsyneladende sorte/mørke pletter kan tildels være fjer, der "blafrer" i vinden. Der var frisk vind, men fuglen står dog med hovedet op i vinden.

Vedhæfter to fotos, der begge lader meget tilbage at ønske. Håber på gode indspil, da den virkelig trickede mig. Forsøgte også at genfinde fuglen fra den anden side af noret, men uden held.

Vh Søren


Foto: Søren G. Nielsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: