Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. august 2014

Fejler min cypres noget?

Håber dette er det rette forum at stille mit spørgsmål!

Min nabos store cypres er her i sommer begyndt at visne, og er nu blevet skåret helt ned. Rod graves op senere på efteråret.

Jeg har selv en del cypresser i min have, og er nu hysterisk angst for, at det er noget, der kan smitte. Tre af de meget store er nemlig begyndt at have visne grene (alle er ca. 5-7 meter høje). Ikke hele grene - men enten spidsen eller inde midt på. Se vedlagte foto.

Jeg aner intet om stedsegrønne træer, da det er min første have, hvor der er nogle. Er der noget at frygte, eller er det normalt på denne årstid? Til orientering har jeg en mellemstor ene i forhaven (ved siden af en stor cypres), og den fik kraftig tungerust/enebærrust i sommer. Men det var ikke på andre planter.

Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg er meget bekymret for mine cypresser og tujaer! Tak :-)

Gode hilsner

Charlotte


Foto: Charlotte Jul Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: