Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. oktober 2014

Fuglekasser i haven

Så er det efterhånden ved at være tid til at bygge fuglekasser til haven.

Jeg har fundet denne guide:

www.vnat.dk...06_03.pdf

Som jeg mener ser fornuftig ud?

Er der andre slags kasser som i kan anbefale til min have?

Min nabo har et udhus som går op til min have, på dette udhus har hun en tagrende med et cisterne bræt, ca 2,5 meter oppe. Det har jeg fået lov til at fylde op med kasser.

Må de godt sidde klods op af hinanden? Vil småfugle acceptere dette??

Kassernes åbning vil komme til at pege mod NORD, jeg kan ikke helt finde ud af om det er godt eller skidt, når jeg læser rundt på nettet.....

Men det er faktisk den eneste mulighed jeg har for kasser i haven.

Jeg har 1 gang set egern i min have, og ville rigtig gerne holde på dem, men hvad jeg kan læse så vil de helst have en kasse 5 meter oppe, det har jeg ikke mulighed for... De vil ikke acceptere en kasse længere nede?

Jeg er ved at lave et fuglefoder bræt, og fik den ide, at lave det med 2 fuglekasser som tag (se billede) Jeg ved ikke om fugle vil bruge det, men fik tanken, så var nød til at prøve, det er ikke helt færdigt på billedet.

Det hele er sat sammen med en stor gevindstang.

Hvor højt bør fuglebræt sidde over have? 1,5 meter?

Venligst

Jesper Stjerne



Foto: Jesper Stjerne

De senest indberettede arter i Naturbasen: