Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. november 2014

Vinterfoder til fugle i landhave

Hej forum

Vi er for 4 år siden flyttet i hus på landet, hvilket bl.a. har vakt en interesse for fuglene i haven. I den forbindelse har jeg hver vinter intensiveret fodring af fuglene og tiltrak sidste vinter skovspurv, sumpmejse, blåmejse, rødhals, bogfinke, grønirisk og mere sjældent spætmejse, flagspætte og gærdesmutte. Nå ja, og fasaner der rydder op på jorden.

Spørgsmålet er nu, hvordan jeg gør fodringen endnu bedre. Køber indtil videre vildtfugleblanding hos Danish Agro og blander hampefrø i. Derudover en beholder med solsikkefrø og en med mejsekugler.

Jeg synes, der er mange korn i vildtfugleblandingen fra Danish Agro og fra supermarkederne, som bare bliver smidt på jorden.

Hvor finder jeg noget ordentligt uden for meget korn? Vil helst undgå at skulle lave for meget selv :-)

Mangler desuden en beholder til foderblandingen, som kan indeholde mere end til en dag. Synes dem man finder rundt omkring er alt for små.

Sidste år gik der ca. 40 kilo i løbet af vinteren, så lidt går der jo igennem :-)

Mvh

Christoffer (ny i forum)


De senest indberettede arter i Naturbasen: