Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. august 2007

Svaler, 3. kuld ???

I min garage ligger svalen nu igen på æg - i en ny opmuret rede. Jamen vi er midt i august, kan det passe, at de er igang med 3. kuld ?? Jeg bliver jo helt bekymret for hvordan det går.

Da sidste kuld unger var rimelig store faldt reden ned (eller de voksne svaler rev den ned, for at få ungerne til at flyve ??????), jeg reddede med hjælp fra dette forum den mindste unge, der forkommen lå på garagegulvet, op i en 3 liters papboks (uden vin i naturligvis)som jeg bandt op under taget, to dage, så fløj den.

Første kuld tror jeg var i slutningen af juni/start juli hvor vi var på ferie, griseriet i garagen tydede på svaler.

Har de virkelig bygget tre reder og er igang med 3. kuld (ja, de to har jeg selv set, de er muret på samme stolpe, den nye kun få cm. fra den der faldt ned).

Men idag så jeg, at svalen stadig ruger - kan ungerne overleve så sent på året ????

Jeg er helt "svale"forvirret.

M.v.h.

Kirsten


De senest indberettede arter i Naturbasen: