Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. november 2014

Macro objektiv. 180mm macro til guldsmede?

Hej alle sammen.

Jeg har skrevet en ligende tråd. Jeg blev bedt om at holde den åben, men da jeg accepterede et svar, så lukkede jeg den. Det vidste jeg ikke, så jeg laver en ny, men med en lidt anden vinkel.

Jeg tager efterhånden rigtig meget macro. I sær i de lidt mere lyse tider, da mine motiver er klart mest guldsmede og nymfer.

Jeg har et Canon 70D og på det bruger jeg et Tamrom 90mm macro objektiv, men jeg vil meget gerne lidt tættere på.

Hvis jeg skal have et 180mm, så køber jeg det snart, så jeg kan øve mig lidt inden det bliver "alvor", så jeg vil meget gerne høre om Jeres erfaringer med guldsmede/insekter taget med 180mm macro objektiv.

Jeg har også tænkt på et Sigma 150mm, men er nervøs for, at køber jeg det, så vil jeg gerne have et der er en smule større og så igen skal se efter et 180mm. Hvis i mener jeg ville få mere glæde af et 150mm, må i også gerne lige råbe højt;-)

Jeg har set på diverse brugte, men har set et Tamron 180mm i DK til 5000,- for et nyt. Det er ret billigt, så hvis nogen kender til det, så hører jeg også gerne lidt om det. Jeg kender godt til autofokus problemerne, men hvordan er det ellers?

Sigma er måske noget bedre, men koster vist også ca. 11,500,-

Med venlig hilsen

Michael


De senest indberettede arter i Naturbasen: