Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. december 2014

Hvorfor afvises billede som for småt ?

Håber det er rette kategori. :-P

Når jeg forsøger at uploade dette fotografi af Lille ildfugl til min observation, får jeg teksten:

"Der er sket en fejl under upload af billede, hvilket kan skyldes:

1) Billedet er for lille. Hvis bredden er større end højden, skal bredden være minimum 567 pixels. Hvis bredden er mindre end højden, skal bredden være minimum 425 pixels."

Jeg kontrollerede selvfølgelig straks billedstørrelsen, men den er faktisk 1200 x 1439 og på 244 KB.

Både før og efter har jeg kunnet uploade alle andre af mine fotos. Har forsøgt adskillige gange, med dages mellemrum.

Ekstra mærkeligt er det, at når jeg så ser på ''Egenskaber'' på selvsamme fotos, så har det pludselig fået en bemærkning:

"Denne fil kom fra en anden computer og bliver muligvis blokeret for at hjælpe med at beskytte din computer"

Efter at have fjernet blokeringen med dertil indrettet knap, har jeg forsøgt igen, men med samme resultat.

Nogen der kan forklare mig årsagen ?


Foto: Claus Grahndin

De senest indberettede arter i Naturbasen: