Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. marts 2015

Organisering af fotos til show

Jeg savner et program, der tillader en funktion med billed-filer som den man havde i gamle dage med dias, hvor man kunne lægge 200 udvalgte fotos ud på et stort lysbord og sortere den i del-serier. Fik man trang til at bytte om på nr. 42 og 54 var det bare at flytte dem fysisk....

I dag sorterer de programmer jeg har alene efter f.eks. dato og tidspunkt, eller billed-filnavnet.

Hvordan kan man bedst, nemmest, hurtigst og frit opsætte en længere række digitale billeder til et "diashow"??

"Slavemetoden" er at omdøbe og nummerere de fotos man vil have, men det er stadig ret ufleksibelt, hvis man ønsker at omprioritere rækkefølgen....

Findes der et program, hvor man med musen "griber" et billedikon og sætter det hen i rækken, hvor man vil have, at det skal blive når showet kører - uden at skulle omdøbe filnavnet??

Jeg håber, I forstår min pointe, ellers uddyber jeg gerne...

Mvh Lars Jørgen

De senest indberettede arter i Naturbasen: