Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. marts 2015

Meget små biller i mostue

For et par dage siden tog jeg en tot rød horntand med hjem fra en tur. Og nu er den blevet forladt af sine beboere - og det er beboerne jeg er interesseret i. Det er så vidt jeg kan se mindst to forskellige arter rovbiller, men de er meget små. Den største art er kun 2 mm lang, så vi er dernede hvor mit makroobjektiv ikke rigtigt kan gi'' noget der kan bruges til noget. Men jeg kunne jo godt tænke mig at få dem bestemt alligevel. De ser sjove ud - den mindste art ser ud som om den har fire antenner, hvad jeg naturligvis godt ved den ikke har, men det ser sådan ud.

Hvem kan sådan noget? Er der nogen i København eller Århus der vil tage imod en lille sending? Der har også sneget sig nogle små edderkopper med, og en tæppebille (men den er vist kommet til i privaten).

Lars Thomas

De senest indberettede arter i Naturbasen: