Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. marts 2015

Den sidste vilde natur i København skal fjernes

Nu skal der bygges i den øde del af Ørestad

Af Nils-Ole Heggland 12 marts 2015 Berlingske Business www.business.dk...nu-skal-der-bygges-i-den-oede-del-af-oerestad

Det offentlige udviklingsselskab By & Havn går nu i gang med forarbejdet til, at der kan bygges især boliger i Amager Fælled, Ørestads fjerde og næsten ubebyggede kvarter, som ligger mellem Ørestad City og Ørestad Nord. Det budskab kom frem på et investormøde onsdag ved den internationale ejendomsmesse Mipim i Cannes - efterhånden er udviklingen nemlig nået så langt i de tre øvrige kvarterer, at det er blevet Amager Fælleds tur.

»Vi går nu i gang med forarbejdet og skal drøfte udviklingen med kommunen. Det skal overvejende være boliger, og jeg forestiller mig, at vi kan få byggerier i gang fra 2018-2019,« uddybede administrerende direktør Jens Kramer Mikkelsen over for Berlingske Business....

Kommentar; "By & Havn" kalder det "den øde del af Ørestad?" Jeg kalder det; "den sidste vilde natur i København" som rummer sjældne planter som Brændeskærm og enkelte Kødfarvet Gøgeurt & Sump-Hullæbe. Krybdyr og padder og sjældne insekter som bla. Kridtugle, Photedes morrisii og meget andet mere.

Se mere om naturen på Amager Fælled i rapport: Videnindsamling Natur 2013 Amager Fælled: www.avlu.dk...Vidensindsamling-Natur-Amager-Fælled-2013.pdf


Foto: Brændeskærm august 2013 Amager Fælled.

De senest indberettede arter i Naturbasen: