Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. marts 2015

Forskel på teleconvertere?

Hejsa!

Jeg vil gerne købe mig en 1,4x teleconverter til nikon. Jeg kan se at der er forskellige muligheder. Nikon har vist både en de kalder II (2) (frederikssundfoto.dk...nikon-tc-14e-ii-teleconverter og en de kalder III (3) (activfoto.dk/product_info.php... Prismæssigt ligger de begge mellem 3500 og 4000 kroner.

Samtidig kan jeg se at Kenco har en til 1100 kroner (www.speedii.dk...kenko-mc4-af-1995p og at Sigma har en til ca. 1600 kr (www.computersalg.dk...390184... og en til mellem ca. 2400 og 3500 (activfoto.dk/product_info.php...

Jeg kan forestille mig at der er forskel i kvaliteten, men nu kommer spørgsmålet: Hvor stor er denne forskel? Er Nikons III bedre end deres II? Får man virkelig for næsten 3000 kr. mere ud af at købe Nikons egen i forhold til Kenco? Og hvad med Sigma''erne? Er der nogen der har erfaringer med det?

På forhånd tak!

Mvh Emil

De senest indberettede arter i Naturbasen: