Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. marts 2015

Larus sp. (nok en sølvmåge)

På min tur rundt om Damhussøen (d. 29. Marts 2015) sprang denne sølvmåge-type i øjnene på grund af det mørke øje. Jeg ved jo at Kaspisk har mørkt øje, men har svært ved at finde andre karakterer som passer.

Jeg fik desværre ikke et billede af den udstrakte hånd, men har lidt flere billeder på min blog:

theunderbirder.files.wordpress.com...mc3b8rkc3b8jet_larus_1.jpg

Forsøg på at få et undervinge billede:

theunderbirder.files.wordpress.com...larus_sp_undervinge.jpg

Fuglen hoppede på land (i hjørnet ved Damhusskroen) og her blev jeg forvirret over at den stillede sig op til en anden måge som lignede den på en prik (samme dragt, samme mørke øje og samme næb-tegning)

theunderbirder.files.wordpress.com...larus_sp_x2.jpg

Her droppede jeg lidt fuglen, da jeg tænkte der nok ikke var noget specielt ved den. Jeg er også lidt usikker på hvilken af de stående fugle, der er den samme som den i vandet :

Hvad siger i? Hvis det er en almindelig sølvmåge, burde den så ikke have haft et lysere øje allerede i 2K dragten?


Foto: Mads Paulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: