Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. april 2015

En øv-oplevelse.

Jeg ville bruge dagen til at fotografere snoge. Jeg kender et godt snoge-sted, hvor jeg gennem flere år har fotograferet snoge om foråret.

Da jeg kom til stedet brugte jeg ca. et kvarter til meget langsomt at nærme mig snogene, for at kunne komme helt tæt på dyrene uden at skræmme dem væk.

Da jeg nu læ på knæ, igang med at fotografere en stor Snog ganske tæt på, kommer der en enden fotograf vadende, for at se hvad jeg har fundet af spændende ting.

Jeg bliver selvfølgelig godt sur og giver ham en ordentlig sviner af en skideballe, og beder ham forsvinde. Men idioten fatter ingenting, så han bliver, for "det er et offentligt sted og han har også ret til at være der".

Men nu er stedet røbet og idioten bruger det meste af tiden til at trampe rundt på jagt efter snogene. Det blev så ikke til mere fotografering af snoge for mig den dag - ØV.

Jeg hader at have andre fotografer til at kravle rundt på ryggen af mig når jeg er igang med at fotografere noget spændende. De kan sgu finde deres egne motiver i stedet for at invadere mine aktiviteter.

Magen til dårlig opførsel skal man sgu lede længe efter. Det svarer til de situationer, hvor sommerfuglesamlere netter deres dyr direkte foran fotografernes kameraer.


Foto: Kim Petersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: