Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. april 2015

Rav: 465 biller fordelt på 46 familier

Kære forum,

Mit navn er Anders Damgaard og i min fritid arbejder jeg med inklusioner i rav - billerne er mit primære fokus.

Dette arbejde har nu stået på i omkring 6 år, og jeg har endelig fået lavet et samlet kartotek over den del af samlingen som indholder biller - det tog virkelig sin tid.

Jeg tænkte at der måske var nogen af jer som måske fandt inklusioner i rav lidt interessante.

Under alle omstændigheder så vil jeg bare lige give jer et link til kartoteket - det kan downloades på min hjemmeside amber-inclusions.dk/the-coll-in-data-and-statistics. Jeg har også lavet nogle fine cirkel-diagrammer over familiernes forekomster i de forskellige typer i samlingen.

I øjeblikket er jeg igang med at fotografere dem alle - er nok igennem lidt over 1/3 del af billerne.

Vil der være interesse i at jeg præsenterer nogle af de bedste billeder, efterhånden som jeg får billerne fotograferet?

Foto-fokusset er i øjeblikket på billerne i det Burmesiske rav (99-112 millioner år gamle)

Håber i vil finde arbejdet interessant ;-)

De bedste hilsner,

Anders Damgaard


Foto: Anders Damgaard / Baltisk rav - Aderidae

De senest indberettede arter i Naturbasen: