Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. juni 2015

Kæmpe gedehams i skur

Hej

Jeg har nu 4 gange på 2 dage stødt på en kæmpe gedehams (4-5 cm lang og lyder som en helikopter) i et skur i haven.

Kan det virkelig passe at den samme vender tilbage igen og igen? Den må virkelig have forelsket sig i det skur! Min kæreste og jeg har snakket om, om det nu kan være, at vi er så uheldige, at den ligefrem vil slå sig ned i skuret. Vi har gennemset skuret og ingen tegn fundet på at den er ved at lave et bo. Kan der være andre grunde til at den flyver derind?

Hvis den begynder at bygge vil boet så ofte sidde så højt oppe som muligt eller kan den finde på at lave et bag en reol ved gulvet?

Kan vi gå ud fra, at det er den samme gedehams der kommer eller tror I det er flere forskellige. Jeg tænker, at hvis vi nu får taget livet af en, så vil det jo være nytteløst hvis det er forskellige der kommer hver gang.

Findes der nogle tiltag man kan gør for ikke at få besøg ud over at tætne alle huller, hvilket er forholdsvis umuligt i et træskur :-)

På forhånd tak for hjælpen.

- Ann

De senest indberettede arter i Naturbasen: