Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juni 2015

Så fik jeg leget "MortenDD" ....

og røg i kokasse...... ;-)

Dog skal det retfærdigvis siges , at jeg skånede mine sarte "piano"fingre og brugte lugejernet.

I det dejlige vejr besluttede jeg mig for en vandring på Ajstrup Hede og Kyødale.

Botanisk med fint udbytte -fandt sågar Hønsebær , som jeg ikke har set i åre-årevis (Lundbykrat før 1970 samt Sukkertoppen, Grønland, 1972-75)

Mængder af Guldblomme , en del Plettet Gøgeurt, få Plettet Kongepen ,Tjærenellike foruden alle de gængse hede og overdrevsplanter...Skorsoner, Fladbælg, Lyng-Snerre, Ærenpris, Mælkeurt, Kobjælder...

Afslutningsvis nærmede jeg mig slugten, hvor jeg for en tre ugers tid (25.-5.) siden fandt Overdrevsskarnbasse-S........

-og så var det jeg kom til at tænke på Morten DD , idet en kokasse dukkede op...

Den blev vendt , og der dukkede minsandten en Skarnbasse frem.... også med de blinde passagerer , ligesom den første jeg så...

Mon ikke, jeg for anden gang på kort tid har set og fundet

den Skarnbasse.... Overdrevsskarnbassen.....

en slant billeder ....

:-) Per


Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: