Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. oktober 2007

flere Dværgfalke eller ?

stoppede ved en mark med vintersæd - for det var vist tårnfalken der sad i et træ lidt længere henne. Tjekkede lige marken, og et godt stykke væk, vel mindst 40 m. sad så falk 1 - først troede jeg, at det var en ad. lærkefalk han p.g.a. de rustrøde bukser - men mon ikke det er en gammel Dværgfalk, han, i stedet? Synes det passer bedre med min fuglebog.........

Lige et øjeblik efter jeg havde fået øje på falk 1, kom så nr. 2 til og satte sig på sten noget tættere på - men ikke længe, for den kunne ikke undgå at se/høre mig, så den skyndte sig at forføje sig. Men også en Dværgfalk, ikke? Ligner meget den jeg så 31.8. men er det mon en hun eller ungfugl?

Nr. 1 blev siddende en tid endnu, så længe at jeg fik set, at den havde bytte - havde måske været en så hidsig jagt, at den lige trængte til en puster, inden den så fløj længere væk.

mvh Bente



Foto: Bente Holm-Petersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: