Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. august 2015

Hvilken bonus-vikler?

Denne tråds dyr var på færde om natten d.8.8.2015 i Malling, men SET af mig blev det ikke. Det dukkede op som "bonus-fangst" i udkanten af et foto, hvor det ellers var et helt andet dyr, der var i fokus og centrum. Jeg skal derfor beklage den helt exceptionelle uskarphed, som præger billedet her; den har altså sine meget gode grunde!

Dyrets kropslængde ser ud til at være ca. 2/3 af kropslængden hos det Humlevoksmøl, som var det egentlige motiv for fotoet, og som ikke var et af de største individer af sin art, som jeg har set. "Hovedpersonen" for denne tråd må jo være en vikler, og jeg synes, den ser tilstrækkeligt flot og karakteristisk ud til, at jeg nu alligevel vover at forhøre mig, om det mon er muligt at identificere den, selv udfra så ringe et billede?

Vh Elisabeth


Foto: Elisabeth Siegel

De senest indberettede arter i Naturbasen: