Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. oktober 2015

Trækfugle i Brønderslev-området

Hej

Jeg læser Biologi på Aalborg Universitet, og dette semester skal min gruppe og jeg skrive et projekt, som omhandler trækfugle der overvintrer i Danmark. Vi skal undersøge, hvor tæt på vindmøllerne de opholder sig, og hvilket adfærd de viser, mens de befinder sig i nærheden af vindmøllerne, og om dette ændrer sig jo tættere på møllerne de bevæger sig.

Områdene det drejer sig om er, vindmølleparken ved Gl. Enge og vindmøllestriben vest for Hirtshalsmotorvejen, syd for Brønderslev. Mit spørgsmål er så, er der en som kommer meget i området, og evt. ved om nogle trækfugle (svaner og gæs) er ankommet?? Vi skal jo af gode grunde bruge nogle fugle til at kunne lave projektet, og vi har desværre ikke selv tid til at køre derude særlig tit, så det kunne være rigtig dejligt, hvis der er en venlig sjæl derude, som vil hjælpe os. Vores forsøg startes den 12-13 november.

På forehånd tak for hjælpen.

De senest indberettede arter i Naturbasen: