Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. oktober 2015

Ptilophora plumigera

Hej :)

Jeg vil eftersøge plumigera i år på udvalgte lokaliteter på Lolland, og også Falster.

Når jeg sidder og læser om artens flyvetid, kan jeg forstå at den flyver ca fra de sidste dag i oktober og november måned ud her i Danmark.

I Tyskland kan jeg se der har været obs fra midt i oktober og helt hen til sidst i december.

Er der en venlig sjæl der kan oplyse mig om i hvilken periode (fra-til) hvor arten er set herhjemme, da jeg forestiller mig at OB''sene på F&N ikke er fyldestgørende!? Jeg er ikke medlem af Lepidopteologisk forening så har ikke adgang til bugbase og der er ikke datoer for registreringerne på www.lepidoptera.dk/utm

Min makker Bent Christiansen har investeret i et transportabelt UV rør setup og jeg har et ligeså kviksølvs setup, så kan afsøge et større område, end med et setup, og vi glæder os til at komme igang, derfor spørgsmålet om hvornår vi kan begynde at starte med at lede og hvornår sidste chance er!? :)

Mvh Barvid

De senest indberettede arter i Naturbasen: