Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. oktober 2015

Røde Myre fra græsplænen

Nu her jeg set flere youtube videoer med Myre farme hvor man har Myre i bur til observation og adfærd.

Jeg har prøvet med den sorte have myre men har ikke været heldig at have en drone og derfor er de uddøde stille og roligt ,, da bestanden ikke kunne holde sig selv oppe jeg læste et andet sted at man kunne prøve med de røde myre fra græsplænen og har nu også fundet en koloni hvor der jo er flere droner, jeg har også set nogle små med vinger og regner med de er haner men ved det ikke helt. syntes det er lidt småt med information myre.

Mit Sprøgsmål er her:

Nogen som har prøvet at holde myre i myrefarm ??? kunne jeg godt tænke mig at del erfaring om dette..

Kunne også godt tænke mig at vide om de røde myre fra græsplænen kan leve af sukker og vand??? som de sorte myre kan jeg har forsøgt at fange en flue og give dem men det ser ikke ud til de gør noget ved den..


De senest indberettede arter i Naturbasen: