Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. februar 2016

Grøftegraver som miljøminister

Jeg troede egentlig at "traktor-Troels" skulle være den absolut dårligste miljøminister, vi har haft siden den første miljøminister i 1971. Med Eva Kjer Hansen har jeg bare følelsen af, at vi absolut ingen miljøminister har, men kun har en dårlig landbrugsminister (fødevareminister).

Jeg har de seneste år arbejdet meget med at få fuglefolk og landmænd til at mødes, hvilket har givet god forståelse og gode oplevelser for begge parter. Nu bliver landbruget desværre kastet ud på dybt vand, hvor det er de mest naturfjendske som bliver hørt og som tegner billedet af landbrug anno 2016. Naturen skal kastreres for at øge en produktion af varer, som i forvejen kun kan sælges, når prisen dumpes.

Da jeg gik i skole lærte vi om udbud og efterspørgsel. Når jeg forleden kunne læse i "Landbrug Syd" at det giver et underskud på kr. 52 at producere en gris, hvad mening giver det så at producere 5 millioner mere ?

De senest indberettede arter i Naturbasen: