Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. november 2007

slørede billeder når dagslyset aftager

Hej..!

Jeg fik overtaget et ældre Olympus E20p kamera i sommers som var startskudet for at tage fugle og natur billeder for mig. Jeg har ikke rigtigt haft problemer med Olympus selv om jeg skullle sætte mig ind i det, men nu da årstiden har skiftet bli'r en del billeder meget slørede og utydelige, hvis de tages senere på dagen (ca. efter 15 tiden) Jeg har prøvet dvs. indstillinger uden det hjælper, men det underlige er at tidligere på dagen bli'r billederne udemærket ( med samme indstilling). Da jeg er lidt af nybegynder vil jeg hører om det er normalt pga årstiden eller om det skyldes et ældre kamera, dagslyset, eller andet.

I kan set et eksempel her: www.bentn.dk/blurbillede.jpg

Billedet er ikke rystede da det drejer sig om mange der bli'r sådan, og tager jeg dem tidligere på dagen er der ikke noget problem. Jeg synes bare det er lidt weird og håber der er noget man kan gøre ved det så man kan tage billeder længere oppe af dagen. Jeg synes nemlig ikke jeg har oplevet dette før jeg fik dette kamera.

Har nogen vært ude for dette?


De senest indberettede arter i Naturbasen: