Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. marts 2016

Tranerne kommer nu



SÅ ER VÅREN HER.....

KL. 11:15 I Vordingborg, hørte jeg nogle dejlige skrig fra fugle højt på himlen, jeg kunne ikke se noget, men skrigende (kaldene) kom tættere og tættere på og pludselig så var de der. En stor flok traner, fordelt på 2-3 grupper kom hen over himlen, hvilket skue, jeg tror det skal tælles i plus 100de, når jeg 10 delte dem, var der mindst 10 grupper. Jeg stod betaget og nød udsynet så længe jeg kunne. Men det bliver nok aldrig så mange jeg ser her i Danmark, som jeg så et par år uden for Lund i Sverige, mens jeg boede der. Der cirklede de direkte oppe over vores hus i flere timer før de fløj nord på og der var flokken ikke kun +100, men mellem 1000-1500. Det var et syn og lyd jeg aldrig glemmer og derfor er det bare at komme ud og kigge op på himlen (højt op) så længe det vare, for bedre musik og bedre skue kan man næppe få.

<3

www.fugleognatur.dk...Traner.jpg

De senest indberettede arter i Naturbasen: