Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

3. april 2016

eftersøgning

Alle spørger hvad det er for en fugl ? Mit spørgsmål er , "hvor er de", DOF`s logofugle ? I omkring 65 år har Viben og lærken været min yndlingsfugl. Hvert forår køre jeg et par dage langsomt en tur rundt på små veje omkring Esbjerg og står ud og ser og lytter efter "De to venner". I år var det den 31. marts og 1. april, med solskin og let vind. Jeg fandt få lærker ingen "stående" viber, en lille flok ved lufthavnen og en ved Sneum sluse enge, ca. 25 i alt. Det er gået denne vej i mange år og det er snart slut med "De to logo fugle". For 3-4 år siden skrev jeg til nogle DOF "professorer" på web-siden. De havde ingen planer om rednings tiltag. Nu forsøger jeg med en henvendelse til "folk på gulvet". Jeg håber nogen vågner og sætter en Redning i gang ????

Jeg mener DOF er ansvarlig for fuglene, idet presse og politikerne altid lytter til Dem og lovgiver efter Deres råd. Mvh Jens

De senest indberettede arter i Naturbasen: