Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. juli 2016

Hjælp til ID på vikler

Jeg ved godt denne bliver svær, men jeg prøver alligevel. Den 8/7 tog jeg i Hulsig, NJ, et foto af en vikler. Jeg lagde fotoet ud på Naturbasen ID, men fotoet var ikke særligt skarpt - det var måske også derfor der ikke var nogen respons. Nu er jeg kommet til at slette observationen og dermed fotoet, som jeg ikke fik taget på "almindelig" vis.

Jeg har fundet et foto af en lignende art på en tysk hjemmeside (se link nedenfor), Aethes decimana, men denne art findes vist ikke nord for Tyskland (og kun i højere beliggende områder). Imidlertid lignede mit eksemplar m.h.t. mængden og udbredelsen af de lyse pletter. Grundfarven var dog mere ensfarvet mørk - og pletterne var nærmest fløde- eller elfenbensfarvet. På forhånd tak for eventuel indsats.

Link til tysk hjemmeside:

www.lepiforum.de/lepiwiki.pl...

De senest indberettede arter i Naturbasen: