Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. september 2016

Berlin zoo

Ja dette er måske mere en anbefaling end en egentlig naturoplevelse, men jeg synes, den er værd at nævne. Jeg har lige været i Berlin og tilbragt nogle meget varme dage i de to zoo''er. Dem kan jeg anbefale. Og de er STORE (meget større end Kbh''s zoo) og mere "åbne og mindre crowd''ede" . Her er ikke lagt så meget vægt på at sælge alverdens crap. Desuden har de virkeligt nogle imponerende anlæg. Bla en kæmpe! voliere langs en klippevæg med forskellige gribbe. Man kan virkeligt både mærke og høre vingerne, når en lammegrib flyver forbi. Jeg så mange fugle, jeg aldrig har set før. Bla grønne påfugle og store soldaterara''er, argusfasaner og en harpy. Og så, som en skøn finale, blev jeg traditionen tro grundigt bidt. Denne gang af en andeskondor. Det er jo nærmest en ære 😊

Jeg ved, at nogle selvfølgelig ynder at argumentere for, at zoo er noget værre kunstigt noget, og at dyrene skal ses i naturen osv, - men for mig var det en stor oplevelse. Jeg kan anbefale, at tage en tur derned. Men husk traveskoene....

Mvh Ole


Foto: ole sørensen

De senest indberettede arter i Naturbasen: