Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. november 2016

Hvilken uddannelse/job har i?

Hej, jeg er interesseret i at høre hvilken uddannelse og job i har, og hvordan i fandt ud af hvilken vej i skulle gå?

Jeg er 22 år og har haft 3 sabbat-år hvor jeg har prøvet at finde ud af hvad jeg skal vælge. Det der gør mig allermest fascineret og nysgerrig er natur, dyreliv og biologi, og mit drømmejob ville være hos zoologisk museum. Det naturlige valg ville måske så være at læse biologi på universitetet og vælge gummistøvle-fagene, men jeg kan bare ikke håndtere den store usikkerhed der er omkring fremtidigt job. Specielt fordi jeg ikke er så godt til at netværke og være social, som nok er den bedste vej til at finde et job derigennem.

Jeg har derfor overvejet om jeg bare skulle dyrke min natur interesse i min fritid, og tage en uddannelse med lav ledighed som f.eks. elektriker eller maskinmester hvor jeg stadig har en lille interesse, men det kan bare ikke fascinere mig på samme måde som biologi/zoologi hvor jeg får den der følele at det bare fantastisk hvordan livet har udviklet sig på så mange forskellige måder.

Jeg håber på at høre hvordan i har valgt jeres karriere, og hvordan i balancere jeres interesse for naturen.

De senest indberettede arter i Naturbasen: