Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. december 2016

Hvilken myg?

Opdagede lige et insekt der summede rundt her og satte sig på karkluden i køkkenet. Det lignede en myg af en slags jeg ikke mindes af have set før så jeg ville lige tage et par billeder af den.

Den var helt upåvirket af at jeg flyttede rundt på karkluden og jeg fik den til sidst lirket ned i et glas jeg bruger til at fange edderkopper og lignende i for at sætte dem udenfor.

Her hang den fast in nogle rester af et edderkoppespind men der så den ud til at være ligeglad med, den hang der bare uden at røre på sig. Ikke typisk for en myg vil jeg mene men måske den var ved at dø, den så i alt fald ud til at være død da jeg så til den lidt senere.

Ved ikke hvorfor den kun har 4 ben på nederste billede, den ser ud til at have mindst 5 da den sidder på karkluden, og jeg var forsigtig da jeg kom den i glasses for at undgå at beskadige den.

Nå men er der nogen der ved hvad det er for en? Har hørt rygter om at malaria myg er begyndt at komme til landet og håber ikke det er sådan en. Befinder mig iøvrigt i Kalundborg.


Foto: Richard Andersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: