Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. december 2016

Formål med registrering

Når medlemmerne lægger deres billeder af arter som de har mødt i naturen, planter som dyr, ind i naturbasen, så har det formålet at få registreret pågældende art, være med til at skabe et godt og stærkt opslagsværk om den danske natur, samt at glædes over at være med til at dette sker. Man kan også få en vis tilfredsstillelse ved at opdage sjældne, eller måske ligefrem nye danske arter. Brugerne har også glæden ved at kunne se på de fantastiske fotografier som nogle af hjemmesidens medlemmer kan bibringe med, og derved være inspiration for os andre.

Jeg fandt for eget vedkomne et formål mere her sidst på året. Da min kone døde tidligere i år, fik jeg ikke siden fortaget registreringer, meget syntes tomt, trist og ligegyldigt. Fotograferingen holdt jeg dog ved, da netop ture i naturen kunne fjerne fokus fra det triste. Og nu har jeg følt det terapeutiske i at se på de smukke og interessante insekter, forsøge at finde artsnavne, samt at redigere billederne. Så starter op igen, for at finde glæden igen.

Håber ikke indlægget virker for privat - skulle blot bruge et eget skub til start.


Foto: Claus Grahndin

De senest indberettede arter i Naturbasen: