Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. januar 2017

Bølleblåfugl



I forbindelse med formidling af dagsommerfugle ved Naturskolen i Viborg Kommunes afdeling i Undallslund mangler jeg lidt information om, og et billede af, Bølleblåfugl.

Jeg kan se at arten er registreret i området, og at det må være før 2014. Er der nogen, der ved hvornår den sidst er set i Undallslund?

Derudover mangler jeg et billede af arten til den info-plakat (str 70x100 cm) jeg er ved at lave af egne billeder til opsætning ved bl.a. Naturskolen. Jeg kan desværre ikke betale for billedet, men fotografens navn vil naturligvis fremgå på plakaten.

Jeg vil gerne bruge Bølleblåfugl, som et eksempel på en art, som måske / måske ikke findes i området.

Af andre arter fra blåfuglefamilien har jeg registreret Alm. Blåfugl, Rødplettet Blåfugl, Dukatsommerfugl og Lille Ildfugl i området, som også huser Brunlig Perlemorsommerfugl o.m.a.

Gode tips til at finde Bølleblåfugl modtages også gerne!

På forhånd tak

Mvh

Michael Winther


De senest indberettede arter i Naturbasen: