Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. februar 2017

Artsbestemmelse

Jeg så en flot fugl i frb. have omkring kl. 12:30 i dag d. 1. februar, den stod alene og plejede sig og svingede lidt med vingerne. jeg havde ikke kamera med og efter lang tids googlin, fandt jeg et billede som matcher dens udseende - der er bare ingen beskrivelse af arten!

Den havde hvid hals med sorte stænk, sorte vinger og krop med hvide yderste håndsvingsfjer. størrelsen var som en kæmpe and eller en mindre gås, og med den røde knudrede vækst mindede det mig om en anden fugl jeg også har set hænge ud nede ved vandhullet ude i starten af valbyparken, denne fugl er bare mindre og har helt hvid fjerdragt, men samme umiskendelige rødt knudrede vækst over næbbet - der er måske tale om en hybrid af en art?

Det ville være fornemt hvis nogen kunne hjælpe med identificering, og der er måske endda nogen der har set de samme individer? Fuglen i valbyparken har i hvert fald strittet godt ud fra mængden det meste af 2016 nede i vandhullet, men har desværre ikke set den siden slut november.

Mvh. Thomas :)


Foto: Foto fra nettet uden artsbeskrivelse.

De senest indberettede arter i Naturbasen: