Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2017

Kalenderen

Indryk begivenhed i kalenderen | Kig i Kalenderen | Hjælp

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Kalender -> Kalenderen

Jan Fischer Rasmussen
22. april 2017:
Lær guldsmedelarverne at kende - Entomologisk Forening (Læst 1020 gange) Postet d. 15-02-17 kl. 10:52
Entomologisk Forenings ekskursion - alle er velkomne!

Tid: 10.00-? .

Mødested/parkering ved Skovløberhuset i nordkanten af Freerslev Hegn: Ved Freerslev Hegn 4A, 3400 Hillerød.

Bøllemosen i Freerslev Hegn rummer på det tidspunkt nymfer (larver) af næsten 20 forskellige arter af guldsmede og vandnymfer. Vi vil kigge på artskendetegn mv ud fra, hvad vi fanger. Er der tid nok, kan vi evt. køre videre til andre steder for at møde yderligere nogle arter.

Gummistøvler nødvendigt. Hvis du har vandketsjer, sorterebakke, opbevaringsglas, god lup og bestemmelseslitteratur, må det vældig gerne medbringes.

Der vil muligvis være nogle fredelige kreaturer i området, når ekskursionen finder sted.

Ekskursionsleder: Mogens Holmen

Kommentér

Mogens Holmen
#1 Kommentar postet d. 16-04-17 kl. 10:29. Emne: Lær guldsmedelarverne at kende - Entomologisk Forening
Jeg kan nævne, at jeg har fået lagt en pdf til bestemmelse af nymfer til familie og til slægt og visse artsgrupper under "Publikationer" på hjemmesiden her: - se linket HER . Det er mit sigte, at den på et tidspunkt også vil blive lagt på foreningens hjemmeside. Der er også nogle fotos af de fleste arters nymfer andre steder på ovennævnte hjemmeside. Desuden indeholder bl.a. bogen "De danske guldsmede" en bestemmelsesnøgle til store nymfer af de fleste danske arter, men der er selvfølgelig også udenlandske værker, der helt eller delvist omfatter de danske arter (oftest især de større nymfer og afskudte huder af dem) .

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis denne begivenhed kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator