Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. februar 2017

Hvornår kan den flyttes?

Jeg hængte et par redekasser op i efteråret, da jeg ved at nogle fugle kan lide at bruge dem til overnatning i vinterhalvåret.

Der er masser af andre egnede steder til dem her omkring, så jeg anså det som tvivlsomt at de ville benytte sig af tilbudet og glemte egentlig alt om dem igen.

I dag ville jeg så hænge nogle flere redekasser op, så de kan blive færdige med at slås om dem inden yngletiden ;-)

I den forbindelse ville jeg også flytte den ene vinterkasse, da den hænger på min vestvendte husmur og til yngel tænker jeg at det bliver for varmt.

Til min overraskelse opdagede jeg at den var fyldt med dun, så jeg tænker at jeg har haft overnattende fugle det meste af vinteren :-)

Jeg hængte den forsigtigt på plads igen, men jeg vil jo gerne tømme den og flytte den på et tidspunkt.

Så nu er mit spørgsmål hvornår jeg optimalt bør gøre det, for at gribe mindst muligt ind i deres forhold?

De senest indberettede arter i Naturbasen: