Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. februar 2017

Hjælp til næste gang jeg ser den ugle

Hej

Ugler ikke er noget jeg ser ret meget af og derfor kunne jeg godt bruge en smule hjælp til næste gang jeg ser den ugle jeg lige har set her til aften.

Jeg kom op fra motorvejen i bil og så landede den på toppen af advarselstrekanten for enden af afkørslen kl. 23:01 på dette sted: www.google.dk...55%C2%B031´02.6%22N+12%C2%B011´27.6%22E/@55.517387,12.1888223,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d55.517387!4d12.1910111.

Max 20 cm høj, hvid fortil og brunlige vinger. Hovedet var mere hvidt end brunt.

Fik ikke i farten set om den havde horn eller farven på øjnene.

Skal vi nu sige jeg fik set den igen en dag i den nærmeste fremtid, hvad skal jeg så kigge nøje efter for at kunne identificere denne lille ugle? Eller kan man ud fra sted, årstid og tidspunkt komme med et kvalificeret sandsynlig bud?

På forhånd tak.

P.S. jeg prøvede at tage et meget hurtigt foto med mobilen igennem en beskidt forrude, mens jeg ventede på grønt, men det er desværre ubrugeligt og kan eventuelt kun bekræfte størrelsen, så jeg har valgt ikke at vedhæfte det, da man ikke engang kan se det er en ugle.


De senest indberettede arter i Naturbasen: