Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
Voldsom sløret foto, men med hvem? (Læst 2208 gange) Postet d. 20-03-17 kl. 18:06
Beklager det meget dårlige foto - taget på meget lang afstand i en privat mørk ladebygning d.d. NV-Jylland.

Har selv en ide, men har brug for hjælp til ID, HVIS nogen overhovedet kan se, HVAD som er på billedet.

Vil blive glad hvis nogen kan hjælpe, og jeg kan viderebringe besked til ejerne på stedet.

Mvh Karen

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Beklager det meget dårlige foto - taget på meget lang afstand i en privat mørk ladebygning d.d. NV-J)
Foto: Karen Thomsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#1 Kommentar postet d. 20-03-17 kl. 18:08. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Beskåret endnu mere ...

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Beskåret endnu mere ...

)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3479)
#2 Svar postet d. 20-03-17 kl. 18:10. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
slørugle

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#3 Kommentar postet d. 20-03-17 kl. 18:39. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Hej Frank - tak for svar.

Jeg blev kontaktet i aftes med en melding på, at ejerne havde obs´set "en HVID UGLE" i deres lade, så spændingen var stor, om det kunne være en SNEUGLE de havde besøg af. (Er vist ret sjælden).

Uglen fløj også tæt på, men pga lysforholdene kunne mit kamera IKKE nå at stille ind - desværre.

Herhjemme på pc var mit eget skøn også, at det vist måtte være en slørugle. Så tak for bekrætigelse.

Lige et tillægsspørgsmål: Er der én eller 2 på billedet??

Mener altså dét til højre for sløruglen ?? (hvis det da er noget)

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(503)
#4 Svar postet d. 20-03-17 kl. 18:43. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Enig i Slørugle.

Der er nok 2.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3479)
#5 Svar postet d. 20-03-17 kl. 19:02. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Nok 2.

Slørugle er en rigtig fin art at have i sin lade, pas godt på den/dem....

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#6 Kommentar postet d. 20-03-17 kl. 19:09. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Tak for det Einar.

Du skriver: "der er NOK 2"

- ved godt det er vild svært at se, HVAD det er - jeg kan jo heller ikke selv.

Sætter et "voldsom tæt beskåret" foto mere på og lader lige tråden være åben.

Tænker at der MÅSKE er en, der kan fastsætte dét, der ligner en tøjabe

Det ville jo ikke være dårligt, om der kunne komme små slørugleunger på gården en dag.

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Tak for det Einar.

Du skriver: "der er NOK 2"    :-)   

- ved godt det er vild svært at se, HV)
Klik på billedet for original størrelse (793 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(65)
#7 Svar postet d. 20-03-17 kl. 19:58. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Sløret ugle = slørugle

Jeg ser det som een fugl, gengivet parallelforskudt......

Mvh. / LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#8 Kommentar postet d. 20-03-17 kl. 21:26. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Tak for svar og kommentar Frank. Jeg skal nok give gårdejerne besked, når tråden bliver lukket. "Fin fugl de skal passe på". Kunne også se inde i håndbogen, at det er "relativ sjælden fugl" - så fint nok.

Du skriver også "nok 2" ligesom Einar - hm .....

Lars er ikke enige, synes jeg ....

Og til dig Lars. Tak for svar, men min "slørede fugl" er allerede fastslået af Frank og Einar (også "indflettet i min overskrift" fordi jeg havde det lidt på fornemmelsen").

Men det er så ikke den "parallelforskudte fugl", der er spørgsmålet nu - men ...

Foto vedlægges vedr. den/det emne til højre i billedet.

Voldsom sløret foto, men med hvem? (Tak for svar og kommentar Frank. Jeg skal nok give gårdejerne besked, når tråden bliver lukket. "Fin)
Karen Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (793 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2046)
#9 Svar postet d. 20-03-17 kl. 22:44. Emne: Voldsom sløret foto, men med hvem?
Jamen den du ser til højre i billedet er den samme som øverst til venstre, bare endnu mere parallelforskudt. Man ser tydeligt den samme lyse plet i panden og det mørke øje, bare skjult bag de lysende mønstre. Du kan også finde forskydningen i de ca. 5 lysende mønstre (de sidste parallelforskydeninger, der er mere end 5, er meget svagt eksponerede).

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator