Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. juni 2017

Kalenderen

Indryk begivenhed i kalenderen | Kig i Kalenderen | Hjælp

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Kalender -> Kalenderen

Thomas Vikstrøm
7. juni 2017 - 8. juni 2017:
Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen (Læst 1282 gange) Postet d. 03-04-17 kl. 11:19
Et meget stort antal dyre-, plante- og svampearter er tilknyttet Gentofte Sø og Insulinmosen (Brobæk Mose). Kom og vær med, når vi arrangerer en bioblitz i området. Formålet er at få et øjebliksbillede af artsrigdommen, og dette billede er du med til at skabe med din indsamling og bestemmelse. Flere eksperter deltager på dagen og hjælper med ved artsbestemmelsen. Bioblitzen løber over et døgn, fra onsdag den 7. juni kl. ca. 20 til torsdag den 8. juni kl. ca, 20, men du bestemmer selv, hvor længe du vil være med. Mødestedet er græsplænen ved søens nordlige ende ud mod Brogårdsvej.

Arrangører : DOF Gentofte, DN Gentofte, Grøn Guide Gentofte

Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 Kommentar postet d. 03-04-17 kl. 11:24. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Jeg har tænkt at komme, Thomas, men først den 8. juni. Primært karplanter, men også hvad jeg ellers kan byde på, mosser. laver, svampe m.m.

Ole

Kommentér

Aksel Jørgensen
#2 Kommentar postet d. 09-04-17 kl. 19:34. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Lidt flere oplysninger ville være rart, det er noget jeg vil tage op på Svampeforeningens planlægningsmøde 8. maj.

Kommentér

Thomas Vikstrøm
#3 Kommentar postet d. 10-05-17 kl. 15:47. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Åh, hvor ærgerligt jeg først ser dette indlæg nu! Heldigvis har jeg været i direkte kontakt med bl.a. Thomas Læssøe, allerede før jeg lagde arrangementet her i kalenderen. Hvilke oplysninger er det, der savnes?

Kommentér

Lars Thomas
#4 Kommentar postet d. 10-05-17 kl. 16:11. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Siden arrangementet starter torsdag aften, er der så noget mørkeaktiviteter? Lyslokning eller lignende?

Kommentér

Thomas Vikstrøm
#5 Kommentar postet d. 10-05-17 kl. 16:16. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Bioblitzen starter ONSDAG aften 7. juni

Ja, det er hensigten at inddrage lyslokning mv. ( - som ved enhver bioblitz, så vidt jeg har forstået...?)

Kommentér

Lars Thomas
#6 Kommentar postet d. 10-05-17 kl. 16:17. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Nå ja - onsdag. Ja, lyslokning hører til enhver god bioblitz.

Kommentér

Mogens Holmen
#7 Kommentar postet d. 06-06-17 kl. 01:29. Emne: Bioblitz ved Gentofte Sø og i Insulinmosen
Deltager i hvert fald om dagen torsdag den 8. juni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis denne begivenhed kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator